Adv

Wednesday, January 29, 2014

Kuala Sepetang | Perak

Assalamualaikum


Pekan Kuala Sepetang....sini penempatan masyarakat Cina majoritiya....nak ke sini berjalan kaki...parking keta kat luar...kalau nak redah, susah jugaks...sebab sempit jalannya...kalau naik motorsikal @ basikal oklah....

aku nak mencari jambatan yang boleh ke seberang tu, tanya orang la jugaks....tak larat eh nak sesat larat dengan berjalan kaki...mostly, orang sini friendly...kalau kita senyum....orang senyum la kita balik kan.... :-) aku ada tanya nyonya tu,nak tergelak pun ada...katanya tak tahu cakap bahasa melayu....lolllllllll....yang tengah cakap tu...bukan bahasa melayu ka....mungkin dia takut aku tanya banyak soklan kot...... dia tegur aku jangan dok tepi pelantar bot...papan tak kuat.......nampak sangat aku gagah perkasa kan...takut runtuh.........

aku ni, kalo tengok bot bot nelayan macam ni....memang asyik....sampai tepi pelantar tu aku p....bajet photographer National Geography ke hapa............


fisherman wharf
meluncur laju....membelah ombak.......nampak tak burung helang tu........dok atas jambatan ni.....tengok helang aja aku.....kalo bawa tele...mesti leh capture punye........besaq2 helang ni habaq hg........

colourful bot.......


basikal roda tiga pun ado lesen.........ko ado.............hihihi.......non ado........
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

tadaaaaaaaaaa..............habis hati haaaaa.....dapat bergambo papan tanda epic  ni.....


Landasan keretapi pertama di Tanah Melayu....dari Port Weld menuju Taiping...Taiping masa itu adalah ibu negeri Perak.....pengangkutan keretapi ni, untuk membawa bijih timah.....sumber ekonomi Tanah Melayu yang utama zaman tersebut...nak tahu lebih details boleh baca buku sejarah.....atau google....

sentimental value nya, soklan masa interview koje aku adalah landasan inilah..... dapat  jawab hokeh... ^---------^


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...