Adv

Monday, April 13, 2015

Kelong Ah Heng


ni story mancing kelong ah heng
lokasi di kelong ah heng lah...sitiawan perak..
nak mancing kelong ni kena roger dulu..nanti dia ambik kat jambatan bainun tuh...

ramai yang tak tahu ropa kelong tu camner...
memang tengah laut tapi............bukan ikan ternak dalam sangkar tu ya!!!
ikan laut la...laut lepas...

kali ni rezeki...abgnya mengena pancingnya..tak pernah dapat sebeso ni...
dulu pernah mancing sini...rasanya tak dapat lansung @ ikan gelama kecik aja kot....

kali ni gambar banyak..belanja lebih...

kami pergi ni masa gerhana bulan .... stay kat sini semalam...tido atas papan tu jerla..ditemani nyamuk2..aku pasang ubat nyamuk lingkaran tu...nohen aja nyamuk....tuh...gigit juga ...

sebelum naik bot kenalah beli umpan dulu...umpannya umput-umput dengan udang hidup....ha melilaulah cari...udang hidup saiz kecik dah habis time ini...

tengah takda mood ini...nanti ada mood up balik story hal sabah..mood ke laut.....

ini kedai anak tauke ah heng kelong...ada jual umpan jugaks....
tunggu kat sini untuk naik bot.......bawah jambatan ni setiap tiang ramai orang mancing oo....bot ah heng boleh hanto situ jugaks...kami idokler...ropa mana ko nk terbuang kah, terkucil ka....huhuhu....

air mineral kena bawa berbotol2......panas2 ni elok minum air mineral...idok ko hydration...aku bab2 air memang particular...sekali ha ambik aku lupa nak beli roti bagai....
excited...1st time mancing laut dgn kelong...
nampak tak muka dah hangat pijooo......tak seminyak dah kome oiii............
tangkapan pertama ee...lepastu tak dapat dah...jenuh dia cari port....non ado...
senja laut......
nampak tak kesengalan aku....ala2 thundercat jadinya......
tangkapan pertama....tengok pancing dah mengena...mrhuby jerit panggil ee ambik sauk...ha main2 dulu...jangan terus rentap aja...

ada peminat...brader tu dari sabak bernam segroup....
yg kecik sikit tu tangkapan kedua...time nak subuh dapat.......

ini tauke snap...nak masuk kat facebokkk...FB dia ah heng kelong...ha boleh like...

sekitar rupa kelong.......

mrhuby cakap kelong ah heng ini adalah juga kayu nak pegang kiri kanan....kalo pergi kelong pak nayan...xdaq la ropa ni...bilik air pun cowboy..ini ada lah bertutup pintu berbumbung ...

kat sini kalo bot2 lalu lepas tu teroleng-roleng....terombak-ombak terbuai - buai la...ha kaki kena kuat kekudanya...kelong ah heng ambik air dari darat..kalo nak masak ka, mandi ka ok lah...bukan air laut dia ambik...





nampak tak ikan bilisss.........

ini tersnap..upjerlah..nampak papan....

time tgu bot nak balik....obor-obor. muncul.....beso gak..rasa nak sauk apa ropanya...

dalam pukul 1petg baliklah tgu bot hanto ke seberang...ada group muda mudi pulok datang....
balik ni dah lapo benoo...yerla dok kelong makan maggie aja...

aku pelik (cerewet) sikit bab makan...tak kena selera memang tak nak makan....kalo ada ikan bako lajulah...mrhuby bawa kedai nasi kukus sekali tutupp daa... sekali jalan nak balik tuh..nampak kedai ini ramai org singgah...ternyata sedap....ada ikan bako memang sedapp sahajala...dia ada buat sepiring sotong ka , udang ka, ha senang bajet untuk makan with familia kekdahnya....
 


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


hasil tangkapan kita masak tiga rasa....



nenas 2tin,tomato,cili padi....


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


ni bergambo kat bendang parit tuh...ada kedai makan....sedappp ada ikan bako...orang memang ramai singgah...tepi jalan aja..confirm boleh nampak punya.......


5 comments:

  1. tudung tuuuu maheiii monaaa....

    ReplyDelete
  2. Aslmkm..Trmksh utk cerita di kelong ni..Menarik..InshaAllah kawan nak cuba sekali turun kesitu..

    ReplyDelete
  3. Aslmkm..Trmksh utk cerita di kelong ni..Menarik..InshaAllah kawan nak cuba sekali turun kesitu..

    ReplyDelete
  4. Sape ada no TEL ah heng kelong... Rasa nk pegi ke..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...