Adv

Friday, October 18, 2013

Eid Al Adha | 1434H

Assalamualaikum



Salam Eid Al Adha....semua...Selamat menjalankan ibadah kurban.....

Bajet bila dah sampai kampung tu dah ada la lembu menunggu.......non adooooo...lembunya datang pagi...taukenya boleh lupa nak hanto!!!!saja aaa.........  
Sehari sebelum raya, sempat lagi udah nak senja...sepupuku ini mesin rumput tepi jalan tu ha.... tengah mau tu, mesin jer la..... ^---------^


Syukur alhamdulilah, pagi pagi raya hujan turun membasahi bumi....sempat pergi masjid..yer la sembahyang raya kan awal...pukul 8.30pagi dah kedengaran takbir raya dilaungkan.....

berlari lari anak pergi masjid..idok la jauh mana pun...tapi lencun gaks aa tudung aku ha....lain aku iron tudung,lain aku pakai pagi ha...yer aaa nak cepat....sarung aja....takdaq iron iron haaaaaa........kengkonon nak pkai bawal tu...haaaa...tak sempat aku nak pin pin eh..........

ni lepas balik masjid.....merah mak ngah sangat kengkanak.....

iron lady semua ni...... :-)
Selepas sembahyang raya,masih hujan lagi.......sampai jer rumah.....baru nampak lori lembu ni ha....


Bila time nak sembelih tu, hujan pun reda.....lancarlah perjalanan ibadah kurban ini...........

itula lembu yang diniatkan untuk dikorbankan....dua kali maksu aku pergi ladang lembu ni .....nak cari yang terbaek....yer aa sekarang kan lembu kecik kecik aja....dapat tara mana dagingnya ha.......
tugasan.....masa sembelih ni aku tak tengok pun....orang laki punya hal....

Sesi potong memotong daging, timbang menimbang oleh kaum adam.....



Pada malamnya, lepas isyak ada buat kenduri tahlil untuk arwah opah dan mereka mereka yang telah pergi.......


Juadah untuk malam tahlil...macam macam ada.....bubur caca pun ada...my favouriteeeeee............
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

zara amanda pun ada.....terubatla pengubat laraku......comeiiiiinya...udah big gurl sangat zaaaaaa'aaa oiiiii......



gegurl only...eh besarrrrnyyyyaaaa aku di sini.....
sepupu yang berkurun tak jumpa....darah manis ni.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...