Adv

Monday, June 22, 2015

Sukarelawan Misi Bantuan Banjir | Rumah Titian Ashraful Rohaniah | Selabak Teluk Intan


Assalamualaikum


tanggal bulan januari lalu , opis menganjurkan program ini....

terbuka pintu hati menjadi sukarelawan misi bantuan banjir...melankolik sangat kan, yerlah aku ni suka buat alasan..rumah sendiri ko tak kemas beria...nak p kemas rumah orang pulak kan........

kalo orang tya balik, tak mampu nak luahkan balik story di sini....ini titipkan juga..........

bertempat di rumah titian ashraful rohaniah No:53B, Kmpg Selabak Luar,Batu 3,Jalan Cgkt Jong 36000Teluk Intan....

lokasinya betul2 di simpang tiga ke padang tembak sebelah kanan, yg berhadapan bazar nenas kg selabak....

penghuni2 di sini terdiri dari anak yatim, anak tak sah taraf,yang kurang waras, orang2 tua dan mereka yang dipinggirkan.......

sesiapa yg berkemampuan bolehlah menderma mana yang mampu...

pandangan aku janganlah bagi baju2 yg dah terpakai...

sebab nya terlampau menimbun banyak sekali dalam rumah tu..seriuss aku muntah dan gedikssss nak bagi belilah yang baru seperti baju sekolah, baju harian , kasut dan sebagainya...insyallahh...lebih mudah dihargai dan diberkati...^---------^
 


 

makan dulu...tumpang rumah sebelah letak2 barang makan...lunch di opis khidmat masyarakat adun bhgian cgkt jong





-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
gotong royong pasca banjir
di bahagi2 kan kerja, kaum lelaki kemas dalam angkat perabut bawa ke luar, cuci dan mop sebagainya...

masa ini masalah air tekanan rendah...kain ni ada orang lain tolong basuhkan......yang gegirls bantu sidai kain dulu....


ini yang paling mencabar...mencemar duli...orang lain tak naik atas kami naik atas...atas ini , penghuninya kurang waras....siapa yang geli geleman usahlah....

penghuninya ajak bersembang2....tapi aku buat dekkk aja..jadinya tak berani dema nak soal2 aku sangat... kawan aku aja yg layan..concentrate ni buat koje..jgn kaco....

lipat kain pulak...bab ini aku ada merampus...nak muntah aku tengok kain bertimbun2....opismate aku dah lipat elok...boleh pulak sapa ntah pergi selerak2  balik....ampunnnn.....hambamu ini bukan sabarrr orangnya...


ok settle sudah....mari kita bergambo kenangan......

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




kalau fikir kita susah, ada lagi orang susah dari kita....rezeki masing2 lain bahagiannya....

semoga Allah memberkati dan merahmati kita semua.........



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...