Adv

Friday, May 9, 2014

Road Trip To Penang | Georgetown | Part I


Assalamualaikum


post ni kiranya skip jugaks ni...ada satu entry sebelum ni..ikutlah mana-mana...aku tak sempat nak selongkar gambar dari gear sendiri....gambar ini milik mr huby....

janji nya nak outing sesama..last-last buat aktiviti sendiri kan...kami pun tak pernah explore bandar georgetown dengan berjalan kaki....ha ni la permulaan pagi hari ...macam mana aku tengok amazing race tu ada "drama"....sama dengan lah....^---------^

dah la panas kat sini...jalan kaki plus aku yang gemok ....fuhhh too much complain bout myself..tapi serius weh...gemuk ni memang berat..tak fit langsung......

lol....terus luahan hati perasaan gurindam jiwa .....


target aku nak taking photo kat mural graffiti yang famous kat penang tu...wassup member2 bagai....recommend naik beca..sebab senang beca tu terus bawa ke lokasi kejadian....tapi aku tak sampai hati lah...kami ni badan camner...larat kerr karang nak kayuh beca tu...tapi seriously kalau korang badan kechik molek elok naek beca ajalah....

selain beca korang boleh sewa basikal dan yang macam skate begerak tu...banyak kedai-kedai sini buat servis sewa basikal tu........ha lagi senang explore.......

bermulalah amazing race kami dengan berjalan kaki.............dari chowrasta...jalan punya jalan...aku tanya tourist...senang...ada yang tau mural ada yang tak tau...rata-rata jawapannya jalan ke hadapan lagi....sound easy and near kan...tapi sem...puuuuutttttttt........ 

dah sampai kat masjid kapitan berhenti lelah dulu...order ayaq dulu....sinilah port nasi kandaq beratoq...start pukul 11malam....aku tak tahulah sedap ker tak..tak pernah rasa lagi.......ada dulu pernah tengok sekali...memang beratuqqq panjang.....

muka pun dah merahh.....
Tanya mamu nasi kandaq beratuq ni...katanya depan tu...yang ada payung tu....wah dah hampir..memang aku tengok dah uper pesta...ramai orang di sinun.....akhirnya sampai jugaks...........pheww....pecah peloh lemak....

psttt...kengmaen mrhuby i sambil aku snap photo kat masjid ni, dia boleh senyum senyum kat tourist naek beca...siap angkat cawan teh...diaorang record video la....ermmm...:-p

Masjid Kapitan Kling





Mural

panjang weh beratuqq ni.....semata-mata...........

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ni ja satu-satunya mural yang aku jumpa...yang lain-lain tu naik motor tu ka...kat lorong laen...haihh....tak larat dah..nak explore..padannn  aa sewa basikal @ beca sahaja.....tu pun aku tanya amoii pengunjung tu ja...mana mural yang laen...yang beca tu aku tengok senang...dia dah ada flyers & pamplet...tu aku tengok tauke sewa basikal tu akan bagi penyewa basikal mereka.....
ha..boleh sewa ni jugaks.........
yang aku faham...lu apa mau....



Armenian road




Ni mencari jalan pulang ke parking......


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

eh..... dah ciummulot....

lakibinik selfie

nothing much to say...but its worth exploring new things...appreciating heritage building art culture...enjoy the beauty of life.....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...