Adv

Monday, July 15, 2013

A Truly Unforgettable Experience | Bromo Photo Trip | May 2011 | Part I


Assalamualaikum


Hi semua......

Bromo....merupakan satu impian untuk datang ke sini..Dek kerana pengaruh filem "Pantai Berbisik".Dibintangi Dian Sastrawordoyo,Christine Hakim....Kanget bangat sama ini pelakon dan lokasi pantai berbisik tersebut (whispering sand)...Jangan salah faham ...nama jer pantai...tiada laut iya.... ^---------^  





Sudah tiga tahun berlalu...jenuh juga aku selongkar untuk cari gambar gambar semasa di Tanah Jawa Timur ini.....Untuk pergi airport aku naik bus yoyo jer...dari bercham...senang...memang punctual..

Peristiwa yang tak boleh dilupakan, masa nk arrive tu...aku boleh sakit perut cirit birit yang amatt....memang masa kat LCCT tu aku dah jadi penunggu tandas di sana...langsung tak enjoy...moral story nya..dah tau nak travel..p gateiii makan asam pasei apa....hamek ko!!! lepas minum teh o panas atas flight..baru relieve...ini kalau tak memang rasa mintak nyawa...mintak nyawa....    Alhamdulilah...perutku kembali pulih.....pasei apa aku xteringat lgsg masa kat airport minum teh o panasss....aduyai....  kenangan sungguh eh...

Nampak sayup sayup jer lampu bawah sana...yerla first time naik flight....jakun la aku ni ha...book seat  tepi tingkap...puas la mata memandang...tak tidur langsung....  ^---------^  


Akhirnya sampai juga, kami di Juanda Airport, Surabaya ini tengah malam...jadinya kita stay semalam di bandar juanda, surabaya ini dulu...


ini la bas yoyo...aku recommend kat family & kengkawan yang nak p airport...
LCCT, Sepang Selangor.
luggage kitaorg...highly reccomend beli extra luggage...tak time departure sangkut....kena tax bagai...
menginap di sini...style hotel bajet...
sempat memotret kanak2 di sini....



Perjalanan di teruskan lagi dengan di sertai oleh photographer2 dari Indonesia...mereka tiba dari jakarta...sama sama bertolak dari airport surabaya ....Mereka memang friendly dan mesra....dan gantang sekali orangnya.... :-) Jauh lagi nak smpai ke bromo ini....berapa jam ntah baru sampai....sementara tunggu nk smpai..korang layan aja la pic aku ni ha.......  ^---------^  

lunch di restoran ini..memang sedap....macam lauk ayam penyet juga.....airnya tiada ais ya...hanya teh o panas....mana la tak cewek cewek sini slimmmm..... makanannya xshot la..udah lapo...aku shot deco aja...
van isi minyak....kita shot la suasana sekitar...masa dalam perjalanan, aku nampak pakcik tu mandi kerbau di dalam sungai....wah kaguuummm aku...memang xsempat aa nk shot....van tengah begerak kan...sini majoritinya - pertanian....aku nampak padi bukit....memang subur subur tanahnya...

sempat lg memotret....maap yer bapak..jagungnya tidak di beli....

nampak tak tanah lava - gunung berapi tu...



Berhenti rehat di sini...lepak minum dulu...refresh mind and soul....

daun bawang ni kan....
suasana masyarakat tempatan

minum di cafe ini...

segar....teh halia....amek seketul terus...
aku tak maen la minum teh halia....hot chocolate okeh....


Sampai di Bromo ini sudah petang....aku rasa macam dunia lain....masa sampai ini hujan rintik rintik,kabus menyelubungi....gelap suasananya....dah lama lepak atas ni....rasa better dah...per lagi cargasss shot ^---------^  

gigih ha penjual ni...aku ada beli snowcap & glove...sebab brand bromo kan...



Mount Bromo: Dangerously beautiful. 

- Tatkala cinta berbisik,suaranya memuji TUHAN


pabila rindu terusik ,rasulnya jadi pilihan -


cemara lawang waktu sore...
nampak tak kat kaki gunung berapi tu....ada kuil...
Suasana sunset di Bromo....




-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




- the end - part I

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...