Adv

Thursday, November 21, 2013

Jalan-jalan Cari Makan | Part III

Assalamualaikum

Entry post yang paling fofular palingg malatoppp kebabommm menduduki carta teratas jatuh kepada........................jalan-jalan cari makan II dan jalan-jalan cari makan part I.... berikan tepuk pengakap..........eh mesti tau kan tepuk pengakap....aku dulu pandu puteri....

nampak sangat korang kaki makan menkedarah haaaaa......sila sila terjah port makan tu semua...takder dapat penaja pun mahupun teh ais free ya...dari tauke kedai makan tu semua....ikhlas dari sanubari aku jer.......wahhhhh....

di sebabkan mendapat sambutan...aku sambung jalan jalan cari makan part III....walllahhhh.....kenyang perut suka hati ya....


Thumbs Cafe

kedai makan baru ..first time sampai sini..tau pun sebab tengok instagram kengkawan kan...macam beshhhh aja....tertarik dengan deco kedai ni...macam rumah kampung yang didirikan...

Lokasi : sederet restoran Cheng Ho yang lama tu....





nasi goreng aku tuu not bad...yang sandwich runaway tu okeh...sesuai la untuk yang tak nak heavy...



Kedai Along 

Lokasi:Ipoh Garden.....kedai famous amos untuk bersarapan pagi...dia ada jugak untuk lunch...aku pernah makan sekali lunch... Setiap kali datang sini, mesti aku order kuewtiaw sop fishball lebih tak mau taugeh....


Medan Selera Dato'Sago

Lokasi: belakang Town Hall...banyak pilihan kat sini....aku suka roti goyang kedai ah yong ni sahaja...tau lama dah..masa aku koje kerani lawyer dulu...air buah-buahan dia pun fresh dan tak manis lenting sangat.....




Nasi Lemak Ayam Kampung

Lokasi : Jalan Yang Kalsom

ni aku bawa cousins aku makan sini ha...dema ingat dulu, arwah abah aku pernah bawa sini ...lepas kitaorang maen bowling masa tu....how sweet day.....bila lagi nak main bowling reramai ni....


Yong Tau Fo...

memang menggamit memori...ni favourite arwah opah aku ni...kalau datang sini, mesti tapau untuk opah aku....ermmm....bila aku nak makan ni ...rasa sebak pun ada....tapi makan jer la....

Lokasi: Bomba Taiping



Bubur

Lokasi:Medan Selera Larut Matang

sedap wehhh...mula mula tu aku tak percaya cakap mr huby yang bubur ni sedap....gatai order ais kacang....sekali try bubur ni.....perghhh sedappppp....ni kali kedua aku try.....upah teman naek motor....


Buah-buahan tempatan

Bukan kumpulan jambu ya...ni kumpulan rambutaaaaan dan duroyan....makan berselang aku makan ha....kalau demam siapla..tumpo teman....

Ni kat umah kampung aku....sebenonya aku tak makan duroyan....sekali dah terjebak makan ....sebabnya mr huby hantu penggemar raja buah ni......



Setakat ini...itu sahaja...ada nanti aku up lagi...tapi sekarang ni kalau makan makan pun ...malas nak snap dah....nak amek feel makan aja....

Alhamdulilah...di atas rezeki ini....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...